Abdestsiz Kuran dinlenir mi? Abdestsiz almadan Kuran dinlemek caiz mi?
Abdestsiz Kuran dinlenir mi? Ramazan ayının gelmesiyle birlikte Oruç ibadetini yerine getiren milyonlaraca müslüman ayrıca Kuran dinlemeenin de feyiz ve bereketinden yararlanıyor. Ancak abdest almadan Kuran dinlemek günah mı değil mi merak ediliyor.
Abdestsiz Kuran dinlenir mi, günah mı soruları günün en çok aranan sorularından oldu. Mübarek On bir ayın sultanı Ramazan'ın gelişiyle birlikte okunan Kuran ve tutulan oruç ile birlikte müslümanlar, bu kıymetli günlerin berektinden faydalanmak istiyor.
ABDESTSİZ KURAN DİNLENİR Mİ?
Abdestsiz Kuran dinlemenin bir sakıncası yoktur. Bu konuda bir ihtilaf da yoktur. Ancak gusül abdesti olmadan ezberden dahi Kuran okunması hoş karşılanmamıştır. Gusül abdesti olmadan Kuran'a dokunmak caiz değildir.
DİYANET NE DİYOR?
Kur’an-ı Kerim’in, ezberden abdestsiz okunabileceği konusunda bir ihtilaf yoktur. Bununla beraber, Allah kelamı olduğundan, ezberden okunduğunda da abdestli olunması, bazı âlimler tarafından tavsiye edilmiştir (Nevevî, el-Mecmû‘, II, 69). Ancak, Kur’an’a abdestsiz olarak dokunulamayacağı ve Kur’an’ın abdestsiz taşınamayacağı konusunda mezhepler ittifak etmiştir (Bkz. Merğinânî, el-Hidâye, I, 33; Nevevî, el-Mecmû‘, II, 65; İbn Kudâme, el-Muğnî, I, 108). İbn Kudâme bu konuda Dâvud ez-Zâhirî’den başka muhalif olanın bilinmediğini ifade etmektedir (İbn Kudâme, el-Muğnî, I, 108). Bu görüşün delili “Ona, ancak tertemiz olanlar dokunabilir” (Vâkı‘a, 65/79) âyetiyle beraber, Hz. Peygamberin (s.a.s.) Amr b. Hazm’a gönderdiği mektupta yer alan “Kur’an’a ancak temiz olan dokunsun” (Muvatta, Kur’an, 1) hadis-i şerifidir.
Yukarıda verilen deliller çerçevesinde ilk dönemden itibaren Kur’an’a abdestsiz olarak dokunulamayacağı konusunda ümmet arasında ortak bir kanaat ve bir nevi amelî sünnet oluşmuştur. Kur’an’ın Allah kelamı olmasından hareketle, abdestsiz dokunulmaması ona gösterilmesi gereken saygının bir gereği olarak görülmüştür. Bundan dolayı, Kur’an’ın abdestsiz olarak ele alınmasını ve taşınmasını, eğitim ve öğretim durumunda olduğu gibi, ancak mazeret durumlarına hasretmek gerekir.