Başlığa bakıp, hemen bana burun kıvırdınız değil mi? Hatta kiminiz içinizden veya dışınızdan sövdünüz.
Olsun.
Ben de tam bunu söylüyorum aslında.
Kaç kişi sosyal medyanın da dilimiz kadar parmaklarımıza da pelesenk ettiği AMK veya AQ ile kısaltılan küfrü etti?
Hadi şimdi bana böyle küfür etmediniz de, başka herhangi bir gerekçeyle başka birine ettiniz mi?
Etrafımda ve sosyal medyada her Allah’ın günü, ülkemizde yaşanan yetişkin kadın-erkek, çocuk, hayvan her türlü canlıya, kimi zamanda damacana gibi cansız nesnelere yönelen tecavüz, taciz ve şiddete tepki gösteren ne çok insan var.
Bakıyorum, tepki gösterenlerin dili de temiz değil.
Gebze’de boş bir arazide zavallı bir köpeğe tecavüze yeltenen ihtiyarı, bir adam cep telefonuyla görüntüledi. Videoyu izlediniz mi bilmiyorum. Zavallı köpeği kurtaran kişi kahraman ilan edildi. Bu alkışı tartışmasız hak ediyor.
Ancak bu görüntüyü çeken kişi, yaşlı adama “Senin a*ına koyarım” diye bağırıyor.
Bu eylem ve söylemdeki çelişki üzerinde hepimiz düşünmek zorundayız.
Gelişi güzel ve neredeyse büyük çoğunluk tarafından bu kadar sık AMK denebilmesi beni dehşete düşürüyor.
Her cümlesinin sonunu böyle tamamlayanlar var, hem konuşurken hem de sosyal medyada fikir beyan ederken.
Hatta bunu söyleyen veya yazan kadınlara da rastlıyoruz.
***
Trafikte kavga eden iki adamın birbirine “O*ospu çocuğu” ve “Senin ananı s*kerim” diye ulu orta bağırması…
Sözünü ettiği ‘s’ ile başlayan eylem herhalde o annenin rızasıyla gerçekleşmeyecek değil mi? Öyle ise bu bir tecavüz eylemi değil midir?
Erkeklerin birbirlerinin annelerine ‘tecavüzü’ içeren küfürleri, bu kadar sık ve neredeyse her yerde ve her vesileyle savurması sizce de bir problem değil midir?
Çünkü o bir erkek. Çünkü onun pipisi var. Çünkü o iktidarını başka bir insanın bedenini işgal edebilme gücü üzerinden ortaya koyuyor.
***
Ne tuhaf, eskiden bazı ortamlarda hiç olmazsa kadın var diyerek küfür etmezdi adamlar. Şimdi kadınların yanında küfür etmek bir yana kadınlara da küfür ediyorlar.
Eskiden “Yanında kadın var” deyip bir adama haksız bile olsa bulaşmazlardı. Oyuncu Hakan Yılmaz’a eşinin yanında saldıran magandaları hep birlikte izlemedik mi? Saçma bir mantıkla “Ne yani, yanında eşi yoksa saldırsınlar mı” gibi bir yoruma zorlamayın kendinizi. Saldırganlık ve şiddet hiçbir şartta mazur görülemez.
Ya kadınlar? Ne yazık ki kadınların dili de şiddet ve barbarlık içeriyor. Hem de eril, erkeksi bir şiddet ve barbarlık…
Geçen yaz Bodrum’da bir plajda etrafındakilere “Hepinizin a*ına koyayım” diye bağıran gencecik bir kıza üzüntüyle bakmıştım.
Tecavüz kültürümüzde var, dedim çünkü dilimizde o kadar yaygın ki… Eğer etrafımızda daha az şiddet, tecavüz, taciz olsun istiyorsak önce dilimizi temizleyeceğiz.
Şimdi aşağıda okuyacağınız, bence korkunç olan bu metni pek çok WhatsApp grubunda okudum. Hatta paylaşanların bir kısmı kadındı.
Bunlar komik değil. Eğlenmek için bunları paylaşıyor olmamız çok üzücü. Okumanız için, utanarak paylaşıyorum –affediniz.
“BİZE ÖZGÜ ÖLÇÜ BİRİMLERİ
Anasının a*ında = Uzaklık ölçüsü
G*t kadarmış = Küçüklük ölçüsü
Gavur a*ı gibi = Sıcaklık ölçüsü
G*tüm dondu = Soğukluk ölçüsü
S*k kafalı = Zeka ölçüsü
At y*rağına kelebek konmuş gibi = Estetik ölçüsü
Güvenme yetime, döner koyar g*tüne = Toplumsal dayanışma ölçüsü
Bıyık büküle büküle kaytan, insan s*kile s*kile şeytan olur = Tecrübe ölçüsü
S*ki t*şağına denk olmak = İşlerinin ve keyfinin iyilik ölçüsü
A* üstünde g*t sikmek = Rahatlık ölçüsü
Kimin eli kimin s*kinde = Karışıklık ölçüsü
Senin koyun gütmüşlüğün kadar benim çoban s*kmişliğim var = Aşağılama ölçüsü
Nenem pekmez kaynatır, dedem s*kini oynatır = Sosyal duyarsızlık ölçüsü
Bahtsız bedeviyi çölde kutup ayısı s*ker = Şanssızlık ölçüsü
Geçme Namık Kemal köprüsünden ürkütürsün vakvakları çam diktim ananın a*ına git topla kozalakları = Sosyal duyarlılık ölçüsü
Tay s*kildiği çayırı özlermiş = Nostalji ölçüsü
Ne emmeye, ne gömmeye geliyorsun = Hoşnutsuz insan ölçüsü
Konya ovasında s*çacak yer bulamamak = Beceriksizlik ölçüsü
Bilmiyorsan gö*ünün huyunu, içmeyeceksin turşunun suyunu = Kendini tanıma ölçüsü
Elin s*kini bilmeyen kendi s*kini piyade tüfeği zanneder = Öz farkındalık ölçüsü
Dünya s*kine, minare g*tüne = Vurdumduymazlık ölçüsü
Yurdum insanı gariptir her lafı kaldırmaz, i*ne dersin kızar da s*kersin aldırmaz = Hassasiyet ölçüsü
Şapa tükürsem olur mu şeker, cinsini s*ktiğimin cinsine çeker = Genetik bilimine saygı ölçüsü”