Mustafa Mayadağ kimdir?

Ünlü yönetmen Mustafa Mayadağ hayatını kaybetti. Geçtiğimiz yıl beyin kanaması sonucu yatağa bağlı kalan yönetmen bu sabah İstanbul Tarabya'daki evinde hayatını kaybetti. Vatandaşlarımız ise ünlü yönetmenin hayatını merak ediyor. Peki Mustafa Mayadağ kimdir? Neden öldü? Hangi filmleri var? Detaylar haberimizde...

Mustafa Mayadağ kimdir? 1990'lı yıllarda ve 2000'li yıllarında başlarında çok sayıda şarkıcının kliplerine imzasını atan Mustafa Mayadağ bu sabah yaşamını kaybetti. İzmir Çınarlı Teknik Lisesi'nden mezun olduktan sonra Eskişehir Anadolu Üniversitesi sinema televizyon bölümünü bitirdi. Aynı okul mezunu dört arkadaşıyla video prodüksiyon şirketi kurdu. Peki, Mustafa Mayadağ kimdir? Neden öldü? Hangi filmleri var? Detaylar haberimizde...

HAYATINI KAYBETTİ

Mustafa Mayadağ'dan acı haber... Mayadağ bu sabah 9:30'da hayata veda etti.

Ünlü yönetmenin eşi Birsen Mayadağ Haberturk.com'a yaptığı açıklamada, "Eşimi bu sabah 9:30'da kaybettik. Ne yapacağımı bilemiyorum. Çocuklarım yurtdışında, akşam burada olacaklar. Cenaze detaylarını o zaman netleştireceğiz" dedi.

Mustafa Mayadağ, 2016 yılında beyin kanaması geçirmiş ve boynundan aşağısı felç olmuştu.

MUSTAFA MAYADAĞ KİMDİR?

Ünlü yönetmen Mustafa Mayadağ, 1958 yılında İzmir’in Urla ilçesinde dünyaya geldi.

Mayadağ, İzmir Çınarlı Teknik Lisesinden mezun olduktan sonra Eskişehir Anadolu Üniversitesi sinema Televizyon bölümünü bitirdi.

Aynı okul mezunu dört arkadaşıyla video prodüksiyon şirketi kurdu. Daha sonra Yeşilçam, TRT 2, Pınar Film, Star TV ve Raks müzikte değişik kademelerde görev aldı.

Mustafa Mayadağ, bir çok ünlü şarkıcının kliplerini çeken isim oldu.

Çektiği klipler arasında

1996 - Sevdalıyım Hemşerim - Mahsun Kırmızıgül

2000 - Asrın hatası - Serdar Ortaç yer alıyor.

Ayrıca Mayadağ, Türkiye Video Müzik Ödülleri Yılın klibi ödülünü aldı.

FİLM YÖNETMENİ

Film yönetmeni veya yönetmen, herhangi bir kuruluş veya oluşumu, sinema ya da dizi yöneten kimse anlamına gelir. Bir tiyatro veya film yönetmeni, Türk Dil Kurumu tanımına göre, oyunlarda "oyuncuların rollerini dağıtıp oyunu düzenleyen ve ilgili rollerin tümünün hazırlanan objeye uyumu ve düzeninden sorumlu kimsedir".↑ Yönetmene rejisör de denir. Film yönetmeni bir senaryo temelinde, filmin artistik ve dramatik yapısını düzenler.

Sorumlulukları

Ayrıca yönetmen; tiyatro, dizi ve sinema gibi görselleri yönetir.

Filmin genel artistik vizyonunun fark edilmesi.

İçeriğin ve filmdeki olay örgüsünün, senaryoda tanımlandığı şekilde, akışının kontrol edilmesi, düzenlenmesi.

Aktörlerin hem mekanik hem de dramatik olarak performanslarının yönlendirilmesi.

Filmin çekileceği mekanların düzenlenmesi ve seçilmesi

Teknik detayların düzenlenmesi ve yönetilmesi

Yönetmenin film için düşündüğü artistik vizyonu tanımlayan her türlü faaliyet.

Zaman zaman yönetmenler yönettikleri filmlerin senaryosunu da yazarlar.

FİLM TARİHİ

İki boyutlu imajların hareketli olarak gösterilmesi mekanizmasının varlığı 1860'lı yıllara kadar geri gider. Bu yıllarda zoetrope ve praxinoscope denilen basit optik aygıtların gelişmişi olan aygıtlar kullanılmaktaydı.

Fotoğrafçılıkta hâlâ kullanılan selüloit filmin geliştirilmesiyle nesnelerin gerçek zamanlı hareketini yakalamak mümkün olmuştur. İlk versiyonlarda izleyicinin akış halindeki resimleri görmesi için özel bir aygıtın içine bakması gerekiyordu. 1880'lere kadar olan gelişmelerle kameraların gerçek zamanlı görüntüleri yakalaması filme kayıt etmesi ve perde üzerine yansıtarak tüm bir izleyici kitlesine izletilmesi mümkün olmuştur. "Hareketli resimler" (motion pictures) denilen bu gösterilerde görüntüler üzerinde herhangi bir sinema tekniği kullanılarak oynanamamaktaydı.

İlk öykülü film 1902 yılında Georges Méliès tarafından Le Voyage dans la Lune (Aya Seyahat) adlı filmle gerçekleştirildi. 19. yüzyıla kadar hareketli resimler tamamen görsel bir sanat olmasına karşın ilk sessiz filmlerin kamu tarafından beğenilmişti. 20. yüzyılın başında filmler öyküsel bir yapı geliştirmeye başladı. Kamera hareketleri filmin hikâyesini daha etkili kılacak şekilde uygulanmaya başladı. Filmler sessiz olduğundan seyirciler salon sahipleri filmdeki hikâyenin geçiş şekline göre müzik üretecek bir piyanist veya orkestra kiralamaya başladılar. 1920'lerin başlarında çoğu film için bu amaçla hazır müzik listeleri oluşturuldu.

FİLM ELEŞTİRİSİ

Film eleştirisi filmlerin analiz ve değerlendirmesidir. Genellikle akademisyenlerce yapılan akademik eleştirmenlik ile gazete ve diğer medyalarda görülen gazeteci film eleştirmenliği şeklinde ikiye ayrılır.

Gazete, dergi ve kablolu yayıncılıkta görülen film eleştirmenliği temelde yeni yapımlara göz atıştır. Bu alanlarda yer alan eleştirmenlerin filmleri seyredip görüşlerini yayına hazırlamaları için önlerinde kısa bir süre vardır. Bundan dolayı bu tarz eleştiriler, derin bir film analizi olmayıp izleyicileri filmin konusu, türü, yönetmeni hakkında kısaca bilgilendiren ve filme karşı eleştirmenin tavrını (beğeni ya da hoşnutsuzluğunu) gösteren tanıtıcı makalelerden ibarettir. Kitlesel tüketime giren aksiyon, korku ve komedi filmleri için yapılan eleştirilerin bu tarz filmlerin hasılatına yapabileceği etki azımsanamayacak boyuttadır. Kitleleri etkileme gücü nedeniyle gazeteci film eleştirileri, sinema sektöründe önemli bir yere sahiptir.

Akademik film eleştirmenleri ise filmlere daha akademik bir bakış açısıyla yaklaşır, filmi gerçek anlamda analiz etmeyi amaçlar. Bu tip çalışmalar film kuram veya film çalışmaları şeklinde bilinir. Bu film eleştirilerinde filmin niçin yapıldığı, nasıl sürdüğü ve insanlar üzerindeki etkileri anlaşılmaya çalışılır. Bu tip eleştiriler bilimsel dergilerde veya kitap olarak yayımlanır.

Koca Yusuf TP1500 ihracat yolunda 'Elinde kalan son evini satıyor' iddiaları ünlü sanatçıyı kızdırdı TFF'den Beşiktaş - Tel Aviv maçıyla ilgili açıklama
Sonraki Haber