Picasso'nun 'Ağlayan Kadın' tablosundaki kadın!
Sol ideoloji
Türlerin henüz kesin olarak tanımlanmadığı bir dönemde fotoğrafçılığa başlaması, Maar’a beyninin istediği gibi isyan etmesine ve farklılaşmasına izin veriyordu. Le Figaro için yaptığı çalışma da bunun örneklerinden bir tanesi. Daha sonraları aynalarla çalışmaya başlayan Maar, kopan cansız mankenlerin ellerinin tuttuğu aynalara bazı görüntüleri yerleştirerek proto-Sürrealist fotomontajlar denedi. Paris, Barselona ve Londra’da sokak fotoğrafçılığı yoluyla sol kanat ideolojisini ifade ediyordu. 1933’teki isimsiz bir çalışmada, bir çocuk, yüzü bütün gençlik coşkusundan sıyrılmış bir şekilde, 1929’daki mali krizi takiben Avrupa’ya yayılan yoksulluk üzerine güçlü bir yansıması ve imgesi olarak kabul edilen demir bir duvara dayanıyor.