Kurban Bayramı'nda hastaneler ve sağlık ocakları açık mı? Arife günü resmi tatil mi?
Müslümanlar için en mübarek dönemlerden biri olan Kurban Bayramı'na sayılı günler kaldı. Bu çerçevede Kurban Bayramı'nda hastanelerin ve sağlık ocaklarının hizmet verip vermeyeceği en çok araştırılan konular arasında yer alıyor. Peki, Kurban Bayramı'nda hastaneler ve sağlık ocakları açık mı? Arife günü hastane ve sağlık ocağı resmi tatil mi? İşte detaylar...
2022 yılı Kurban Bayramına çok kısa bir süre kaldı. Bu çerçevede Müslüman alemi için en kutsal dönemlerden olan Kurban Bayramı ile ilgili araştırmalar da başladı. Kurban Bayramı'nda hastanelerin açık olup olmayacağı merak ediliyor. Peki, Kurban Bayramı'nda hastaneler açık mı? Arife günü hastaneler resmi tatil mi? İşte detaylar...
KURBAN BAYRAMI'NDA HASTANELER AÇIK MI? ARİFE GÜNÜ HASTANELER RESMİ TATİL Mİ?
9 Temmuz 2022 Cumartesi gününe denk gelen Kurban Bayramı arefesinde hastanelerin hizmet verip vermeyeceği merak ediliyor. Pek çok kurum bayramlarda resmi tatil sayıldığı için hizmet veremiyor.
Bayramda diğer kamu kuruluşları gibi hastaneler de çalışmayacak. Fakat hastanelerde acil bölümü hasta kabulüne devam edecek. Poliklinikler ise kapalı olacak.
KURBAN BAYRAMI'NDA SAĞLIK OCAKLARI AÇIK MI?
"8-9-10-11-12 Temmuz tarihlerinde sağlık ocakları açık mı?" sorusunun yanıtı da merak edilen konular arasında. Sağlık ocakları da Kurban Bayramı'nda açık olmayacak. Arife günü ise diğer kuruluşlar gibi yarım gün hizmet verilecek.
KURBAN BAYRAMI'NIN ÖNEMİ
Kur’an’da Hz. Âdem’in iki oğlunun Allah’a kurban takdim ettiklerinden söz edilir (el-Mâide 5/27); bir başka âyette de ilâhî dinlerin hepsinde kurban hükmünün konulduğuna işaret edilir(el-Hac 22/34). Ancak Yahudilik ve Hıristiyanlık’ta kurban telakkisi bir hayli değişikliğe uğramıştır. Hıristiyanlık’ta İsâ’nın çarmıha gerildiği ve bunun insanoğlunun aslî günahına karşı Baba’nın oğlu İsâ’yı feda etmesi olduğu inanışıyla kurban telakkisi özel bir anlam kazanmıştır.
İslâm’da kurbanın dinî hükmüyle ilgili olarak Kur’an’da, Hz. Peygamber’in sünnetinde önemli açıklamalar yer almış, bu çerçevede oluşan fıkıh kültüründe de konu hakkında ayrıntılı bilgi ve hükümler derlenmiştir.
Kurban gerek fert gerekse toplum açısından çeşitli yararlar taşıyan mali bir ibadettir. Kişi kurban kesmekle Allah’ın emrine boyun eğmiş ve kulluk bilincini koruduğunu canlı bir biçimde ortaya koymuş olur. Müminler her kurban kesiminde Hz. İbrâhim ile oğlu İsmâil’in Cenâb-ı Hakk’ın buyruğuna mutlak itaat konusunda verdikleri başarılı sınavın hatırasını tazelemiş ve kendilerinin de benzeri bir itaate hazır olduğunu simgesel davranışla göstermiş olmaktadır.
Kurban toplumda kardeşlik, yardımlaşma ve dayanışma ruhunu canlı tutar, sosyal adaletin gerçekleşmesine katkıda bulunur. Özellikle et satın alma imkanı hiç bulunmayan veya çok sınırlı olan yoksulların bulunduğu ortamlarda onun bu rolünü daha belirgin biçimde görmek mümkündür. Zengine malını Allah’ın rızâsı, yardımlaşma ve başkalarıyla paylaşma yolunda harcama zevk ve alışkanlığını verir, onu cimrilik hastalığından, dünya malına tutkunluktan kurtarır. Fakirin de varlıklı kullar aracılığıyla Allah’a şükretmesine, dünya nimetinin yeryüzündeki dağılımı konusunda karamsarlık ve düşmanlıktan kendini kurtarmasına ve kendini toplumunun bir üyesi olarak hissetmesine vesile olur.