Nas Suresinin okunuşu! Anlamı nedir? Arapça-Türkçe meali!
Nas Suresi Kur'an-ı Kerim'in 114. suresidir. 6 ayetten oluşan Nas Suresinin Arapça-Türkçe meali arama motorlarından sıkça araştırılmaya devam ediyor. İşte, Nas Suresinin okunuşu! Anlamı nedir? Arapça-Türkçe meali! Detaylar haberimizde...
Kuran-ı Kerim'in son suresi olan Nas Suresi 6 ayetten oluşmaktadır ve Kur'an-ı Kerim'in 114. suresidir. Birçok kişi Nas Suresinin faziletlerini merakla araştırmayı sürdürüyor. Kötülüklerden korunma, Allah'a sığınma anlamları içeren surenin okunuşu merakla araştırılıyor. İşte, Nas Suresinin okunuşu! Anlamı nedir? Arapça-Türkçe meali! Detaylar haberimizde...
NAS SURESİNİN OKUNUŞU!
Bismillahirrahmânirrahîm.
1- Kul e'ûzü birabbinnâs
2- Melikinnâs
3- İlâhinnâs
4- Min şerrilvesvâsilhannâs
5- Ellezî yüvesvisü fî sudûrinnâsi
6- Minelcinneti vennâs
ANLAMI NEDİR?
Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle.
1- De ki: Sığınırım ben insanların Rabbine,
2- İnsanların hükümdârına,
3- İnsanların ilâhına,
4- O sinsi vesvesecinin şerrinden.
5- O ki, insanların göğüslerine vesveseler fısıldar.
6- Gerek cinlerden, gerek insanlardan.
Kuran-ı Kerim'de Nas suresi 114. sıradadır ve son suredir. Sure adını ilk âyetinde geçen "birabbinnâs" kelimesindeki "nas" kelimesinden almıştır. Nas, "insanlar" anlamına gelmektedir.
Nas suresinde sinsice kötülüğe sürükleyen cinlerin ve insanların şerrinden Allah’a sığınılması öğütlenmektedir.
Ukbe İbnu Amir rivayette der ki: "Resulullah (s.a.v.), bana, her namazın arkasından Muavvizeteyn'i (Nas suresi ve Felak suresi) okumamı emretti." (Tirmizi)
Nas süresini devamlı okumayı alışkanlık haline getirenler, devamlı sıhhat ve afiyette olur. Nazara karşı nas ı okuyan kişi şifa bulur. (M. Osman Sahib)
Diyanetin Nas suresi tefsirine göre, 1. ayette insanlardan ve 2. ayette melik kelimesi yani emir ve yasaklarla insan topluluğunu yöneten kişiden bahsedilmektedir. Yönetilen bütün insanlar olunca kanunlarıyla, buyruk ve yasaklarıyla onların yöneticisi, mâlik ve hâkimi de Allah’tan başkası değildir.
Allah Teâlâ bütün mahlûkatın rabbi olduğu halde burada üç ayette de, "insanlar"ın tekrarlanarak vurgulanması, onların mahlûkatın en üstünü ve en şereflisi olduğuna işarettir. Nas suresinde insanların rablerinin de, hükümdarlarının da, ilâhlarının da sadece Allah olduğuna ve yalnızca O’na sığınmak, O’na tapmak, O’nun hükümranlığını tanımak gerektiğine dikkat çekilmiştir.
Nas suresi 4. ayette "Şeytan" diye çevrilen vesvas kelimesi, vesveseden türemiş, aşırılık ifade eden bir sıfat olup "çokça vesvese veren" demektir. Vesvese "şüphe, tereddüt, kuruntu, gizli söz, kişinin içinden geçen düşünce" demektir. Vesvâs kelimesi hem insanlara vesvese veren görünmez şeytanı hem de insanları yoldan çıkarmak ve onlara kötülük yaptırmak için gizlice tuzak kuran insan şeytanlarını, şeytan karakterli insanları ifade eder.
Hz. Peygamber (s.a.v.), her insanın kendine ait bir cini (şeytanı) bulunduğunu bildirmiştir (Dârimi)
Nas suresini yatağa girerken okuyan kimselerin, cin ve şeytan şerrinden kurtulup, vesvesesiz, korkusuz rahat bir uyku uyuyacağı söylenir.