Taksilerin yolcudan çift geçiş ücreti alması doğru mu?

Mevlüt Tezel: Müşteri eğer dönüşte de taksi kullanırsa hem gidişte hem dönüşte iki defa köprü ücreti ödemiş oluyor!

1 Ocak'tan itibaren köprü geçiş ücretleri iki eşit parçaya bölünerek iki yönlü olarak değiştirildi. Boğaz köprülerinde tek yön otomobil geçiş ücreti 8,25 lira olarak belirlendi. 

Bu düzenlemenin ardından İstanbul'daki taksi tartışmalarına yeni bir halka eklenmiş oldu.

Taksilerin müşterilerinden çift köprü ücreti talep etmesi "haksız kazanç" eleştirilerini de beraberinde getirdi.

Sabah yazarı Mevlüt Tezel bugün köşesinde bu tartışmalara değinerek, "Artık taksiciler de Avrupa yakasından aldıkları bir müşteriyi Asya yakasına geçirdiklerinde hem gidiş hem de dönüş parası olan 16,50 TL istemeye başladılar." ifadelerini kullandı.

Mevlüt Tezel yazısına şöyle devam etti;

"Taksi şoförleri "Kadıköy'de yolcuyu bırakıp Avrupa Yakası'na boş dönüyorum. Bu geçişin parasını neden ben ödeyeyim?" diyor.

TV'de de bu konu tartışıldı. "Ne yapsın dönüşünü cebinden mi ödesin" diyerek taksicileri haklı bulanlar oldu.

Bence bu işten müşteri zararlı, taksi şoförleri ise büyük olasılıkla kârlı çıkıyor. Çünkü taksi dönerken de yolcu alırsa her iki yönden iki defa köprü geçiş ücret almış oluyor. Böylece 16,50 TL haksız kazanç elde edilmiş olacak!

Müşteri eğer dönüşte de taksi kullanırsa hem gidişte hem dönüşte iki defa köprü ücreti ödemiş oluyor!

Eskiden taksiler karşı tarafa geçmek istemezdi ama şimdi dönüşte de yolcu bulup fazladan 16,50 TL kazanç elde etmek ilgilerini çekebilir!

Kısacası her tartışmada olduğu gibi yine taksiciler kazançlı çıktı!"

YAZININ TAMAMI İÇİN TIKLAYIN...

 

Taksilerin yolcudan çift geçiş ücreti alması doğru mu? ile ilgili etiketler Taksi İstanbul boğaz köprüsü Mevlüt Tezel köşe yazarları
GÜNÜN VİDEOSU

Suudi Arabistan'da düzenlenen bir müzik festivalinde Kabe'ye büyük saygısızlık!

Suudi Arabistan'da düzenlenen Riyad Festivali'nde Kabe maketinin dekor olarak kullanılması büyük tepki çekti. Eski Diyanet İşleri Başkanı Görmez olayın fecaat olduğunu vurgulayarak, Suud ulemasının sessizliğini eleştirdi.